From Melbourne to Sydney - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yvon Tulmans - WaarBenJij.nu From Melbourne to Sydney - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Yvon Tulmans - WaarBenJij.nu

From Melbourne to Sydney

Blijf op de hoogte en volg Yvon

15 Februari 2014 | Australië, Byron Bay

Hi everyone!
Het is alweer 2 weken geleden dat ik alleen op pad ben gegaan. En ik moet zeggen, het bevalt ontzettend goed!

Voordat mijn avontuurtje begon, ben ik eerst 6 dagen bij Sjaak en Marjo geweest, 'Hotel Poels' noem ik het! Marjo, de kids en ik zijn nog een keer naar Phillip Island geweest. Naar een koala conservation centre. En we hadden geluk, want een koala was wakker en liep daar rond. Bijzonder om zo'n beestje van heel dichtbij te zien en te aaien. Ook zijn we in de buurt waar Sjaak en Marjo wonen, 's avonds kangaroos gaan spotten. En het is gelukt! Wauw, wat zijn die beesten groot zeg!

31 januari was het dan toch écht tijd om mijn reis alleen te vervolgen. Spannend! Bepakt en bezakt ging ik met de trein richting Melbourne, daar stond Fleur me op te wachten. 3 dagen ben ik toen in Melbourne geweest. Ik verbleef in een hostel dichtbij Fleur haar appartement in het centrum van Melbourne. Ik heb een erg gezellige tijd met haar gehad! Ik ben onder andere naar de Queen Victoria Market geweest, een grote markt waar echt alles te koop is. Naar de Royal Botanic Gardens, lekker relaxen in dit mooie grote park. En het Melbourne Latin Summer Festival, met vele kraampjes en leuke muziek. Voor China begon het nieuwe jaar, dus ook nog mee kunnen genieten van het prachtige vuurwerk.

3 februari ben ik aan een 14 uur durende busreis begonnen richting Sydney. The big busy city! Ik dacht in eerste instantie dat ik hier nooit wegwijs zou worden.. Het hostel waar ik verbleef lag midden in de stad, echt een leuk hostel! De eerste dag ben ik natuurlijk eerst gaan kijken naar het beroemde Opera House en de Harbour Bridge! In het hostel heb ik drie meiden leren kennen waarmee ik een paar dagen heb opgetrokken. Een uit Duitsland, een uit Denemarken en een uit Nederland. We hebben de Bondi Beach to Coogee walk gedaan, een 1,5 uur durende wandeling naast de kust, zo mooi! Met de ferry naar Manly Beach, op de terugweg ging de zon onder achter Sydney, prachtig uitzicht! In het hostel leerde ik een ander Nederlands meisje kennen, heel toevallig want zij heeft 'vroeger' altijd in Weert gewoond. Helaas gingen alle meiden die ik had leren kennen ongeveer tegelijkertijd weg, dus bleef alleen over.. Maar op m'n nieuwe kamer leerde ik weer twee andere meiden kennen. Een uit Duitsland en een uit Engeland, zij bleven net zoals mij tot afgelopen Woensdag in het hostel. Met hun heb ik ook veel opgetrokken, en zijn we naar Palm Beach geweest, een heel mooi strand! En.. neem het me niet kwalijk! We hebben in Sydney ook 'skippy' gegeten, maar het was de moeite waard! Ook hebben we samen een ontzettend leuke stapavond gehad! En om zeker niet te vergeten, de Blue Mountains! Dat is tot nu toe wel het mooiste wat ik gezien heb sinds ik hier ben. Wauw, een en al beauty! Met een gezellige groep en een leuke gids ongeveer 1800 trappen gelopen, en een ritje gemaakt in de steilste railway van de wereld!

Na 9 dagen in het leuke Sydney te zijn geweest, was het weer tijd voor het volgende avontuurtje, Byron Bay! Een klein leuk stadje aan de beach! Maar daar vertel ik de volgende keer weer over.

Wederom bedankt voor de leuke reacties op mijn vorige verslag!

  • 15 Februari 2014 - 04:31

    Fleur :

    Haa Yvon!

    Super leuk om te lezen dat het goed gaat en je er zo van geniet! Ik vond het ook super gezellig met jou hier in Melbourne :)

    Heel veel plezier nog!

    Xx Fleur

  • 15 Februari 2014 - 08:29

    Annette:

    Haaa Yvon!!,

    wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!
    En te lezen hoe je geniet!,
    Heel veel plezier verder, en heel veel Grts van ons allen!!!
    Xxxxx

  • 15 Februari 2014 - 09:50

    Wilma:

    Haaa Yvon,

    Wat fijn om te lezen dat je het zo goed naar de zin hebt, en zo veel meemaakt
    maar wel terug komen hè
    geniet er maar van, tot gauw!!

    Xxx dikke knuffel Wilma


  • 15 Februari 2014 - 10:38

    Nicole:

    Haaa meadje!!

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!
    Geniet ervan!
    Hele dikke knuffel van ons allemaal xxxx

  • 15 Februari 2014 - 11:01

    Climmy:

    Yvonneke,
    Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Het klinkt echt als een geweldige Reis!
    Heel veel plezier verder en geniet er van :)
    xxxx Climmy

  • 15 Februari 2014 - 12:18

    Jan En Marjo:

    Hela Yvon, wat een mooi reisverslag en foto's, die spreken voor zich. We genieten met je mee hier. Met nog heel veel mooie dagen int verschiet, blijven uitzien naar het volgende verhaal
    :-)

  • 15 Februari 2014 - 13:41

    Carin:

    Hoi Yvonne,

    Heel fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt "down under" en dat de tijd die je in je eentje daar doorbrengt zo goed verloopt. Geneit er nog volop van (maar dat zul je zeker wel doen) en we kijken uit naar je volgende reisverslag.

    Heel veel groetjes vanuit Meijel,
    Henk, Carin, Vera, Rik en Linda



  • 15 Februari 2014 - 20:40

    Maria:


    Hey Yvon,

    wat leuk weer dat verhaal van jou,
    blij te lezen dat het alleen reizen je zo goed afgaat!
    leuke foto"s ook,
    geniet er nog van, en tot je volgende verhaal!

    groetjes en een dikke kus,
    pap en mam

  • 18 Februari 2014 - 11:36

    Judith:

    Hoi Yvon,

    Erg mooi om te lezen wat je allemaal ziet een meemaakt.
    Ik vond het erg leuk om je tijdens het skypen met Hotel Poels te zien.
    Wel vreemd maar erg grappig was dit.
    En natuurlijk stinkend jaloers dat wij daar niet in hotel Poels zaten ;-)
    Ik wens je nog een super mooie trip daar down under.

    Gr. Juud

  • 18 Februari 2014 - 15:30

    Robbin:

    Yvonneke!!
    Waat een leuk verslaag hubse getypt!
    Ving t echt leuk om te laeze det alles good met dig geit :)
    En wat hubse al leuke dingen ondernomen en al mooie plekken bezichtigd!
    Veul plezeer nog in Byron Bay en volgende waek zuusse lejo alweer.
    Liefssss Robbin

  • 19 Februari 2014 - 16:06

    Els Verstappen:

    hallo Yvonne,

    Leuk om te horen dat het alleen reizen je zo goed bevalt. Ook fijn voor je dat je steeds meiden tegen komt met wie je een aantal dagen op kan trekken. Leuk om je verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Ze zien er mooi uit!

    Groetjes Els en familie

  • 22 Februari 2014 - 19:23

    Mien.:

    Hallo yvonne wat leuk allemaal wat je zo
    al mee maakt geweldig
    geniet er vol op van ik volg het wel
    en zie er naar uit als je weer terug bent
    met al je verhalen en fotos verder gaat hier alles zijn
    gangetje en over een weekje carnaval
    ik zal er eentje op je drinken.
    groetjes van Mien en Har uit Roggel.

  • 22 Februari 2014 - 19:38

    Mien:

    hallo yvonne.
    watleuk allemaal wat je zo
    al mee maakt geweldig
    geniet er vol van ik volg het wel
    en zie er naar uit als je weer terug bent
    met al je verhalen enfotos
    verder gaat hier alles zijn gangetje en over een weekje carnaval
    ik zal er eentje op je drinken
    groetjes Mien en Har uit Roggel /

  • 25 Februari 2014 - 09:50

    Anne:

    Haaa Yvon!
    Waat fijn det ut zoea good mit dich geit!
    Wasse sjriefs klinktj good en sjieke foto's, ig wul dien verhaole allemaol huare asse teruuk bus!
    Geniet der nog van, en ig leas dien volgendj verslaag waal weer ;)
    Groetjes vanoet de Haes, X Anne

  • 28 Februari 2014 - 22:12

    José:

    Howdy Yvone,

    long time no see! long time no hear! un teiken desse ut noa diene zin hubs
    en dich good amuseersz en neet teveul aan Roggel dinks. En det mot auch.
    ich ben stik jaloers op dich, heerlijk zo'n reis, meadje geneet d'r nog van, doa aan de
    angere kantj vanne köls. En wea kinne neet wachte op al die verhoale van dich
    die anger daag. Geneet der nog van en good day see you, José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Rondreis Australië!

3 maanden backpacken in Australië.

Recente Reisverslagen:

19 Maart 2014

New adventure

15 Februari 2014

From Melbourne to Sydney

28 Januari 2014

Time flies!

06 Januari 2014

Meet Aussie!
Yvon

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 890
Totaal aantal bezoekers 9034

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 30 November -0001

Rondreis Australië!

Landen bezocht: