New adventure - Reisverslag uit Launching Place, Australië van Yvon Tulmans - WaarBenJij.nu New adventure - Reisverslag uit Launching Place, Australië van Yvon Tulmans - WaarBenJij.nu

New adventure

Blijf op de hoogte en volg Yvon

19 Maart 2014 | Australië, Launching Place

G'day!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslagje heb geplaatst. Tijd voor een nieuwe update, en tevens ook mijn laatste update! Want het einde van mijn Australië avontuur begint helaas in zicht te komen..

Ik was gebleven bij Byron Bay. Zeker wel een van mijn favoriete plaatsjes waar ik ben geweest! Hier had ik met 2 meisjes afgesproken die ik in Sydney heb leren kennen. Anna uit Denemarken en Charlotte uit Nederland. We hebben voornamelijk lekker aan het strand gelegen. En we hebben ook gesurft, en leuk dat het was! Had gedacht dat het veel moeilijker zou zijn, ik kon zelfs staan op het surfbord haha, zie foto! Ik ben 5 dagen in Byron Bay geweest, en met z'n drieën zijn we met de bus richting Brisbane gegaan.

In Brisbane ben ik ook 5 dagen gebleven, achteraf iets te lang. Want in Brisbane is naar mijn mening niet heel veel te doen. De andere meiden bleven maar 2 dagen, daarna hebben we afscheid van elkaar genomen. Ik ben hier naar South Bank geweest, een nagemaakt strandje, met in plaatst van de zee als uitzicht, de city met hoge gebouwen als uitzicht. Hier heb ik wel wat uurtjes gespendeerd. Na deze 5 dagen, 22 februari om precies te zijn, ben ik Lejo gaan ophalen van het vliegveld. Hartstikke leuk natuurlijk om elkaar weer na 3 weken te zien! En we kwamen niet uitgepraat, zoveel hadden we elkaar te vertellen over de dingen die we hadden gedaan, gezien en meegemaakt.

Diezelfde dag hebben we onze 'Hippie' camper opgehaald. Helaas is Lejo's busje kapot gegaan, dus daarom hadden we een andere camper gehuurd. We zijn in 3 weken van Brisbane naar Cairns gereisd. We zijn in heel veel stadjes en dorpjes gestopt, dus zal niet álles in detail gaan vertellen.

Noosa, een leuke plek en een mooi National Park, met een wandelpad naast de zee. Hier hebben we een hele mooie zonsondergang gezien!
Rainbow Beach, een fantastisch mooi strand. De naam zegt het al, het zand van de bergen achter het strand zijn in verschillende kleuren, heel apart!
Eungella, een plaatsje midden in de bergen in de middle of nowhere. Hier zijn schijnbaar heel veel Platypuses te vinden (vogelbekdier) maar wij hebben er helaas geen gezien, wel veel schildpadden! Ons busje hadden we geparkeerd op een campground, met geen huis of niks te bekennen. En 's avonds fijn ons eerste vuurtje gemaakt.
Airlie Beach, ook een van mijn favoriete plaatsjes. Echt een leuk stadje met eigenlijk alleen maar backpackers, heel gezellig! Vanuit Airlie Beach zijn we met een bootje wat met volle vaard over de zee scheurt, naar de Whitsundays gegaan. Wat een paradijs! Hier hebben we gesnorkeld en zijn we op het eiland door het bos naar een fantastische lookout gewandeld. Tijdens de wandeling kwamen we twee keer een heel groot web tegen met een dikke spin erin, daar moesten we onderdoor lopen! De gids vertelde dat dit web het sterkste web van de wereld is. Vanuit de lookout zijn we doorgelopen naar het strand. Dit zand is krijtwit! Het gekke is, dat hoe fel de zon ook schijnt, het zand word daar niet heet. Het was echt onvoorstelbaar mooi!
Townsville, hier wonen Ian en Jenny. Zij hebben een cattlestation met heel veel koeien en paarden. Lejo heeft een paar jaar geleden op een andere cattlestation van hun gewerkt, dus zijn we even op bezoek geweest. Het was een mooie ervaring om hier te zijn geweest. Sinds dat ik hier in Australië ben, heb ik nog niet zoveel kangaroo's gezien dan op de cattlestation. Ik heb op de quad mogen rijden, en het leukste was, dat ik tijdens het rijden op de quad opzij keek, en dat er een kangaroo met me mee sprong! Ook hebben we gevist in de rivier waar Ian en Jenny wel eens baby krokodilletjes hebben gespot!
Mission Beach, hier leven de Cassowaries. Vogels ter grootte van een struisvogel, met grote klauwen en een soort van steen op hun hoofd. Griezelige beesten, maar we hoopte natuurlijk wel dat we er eentje zouden zien! We verbleven 2 nachten op een camping daar. En meteen de eerste morgen stond er opeens een Cassowary achter me. Poeh, dat was écht schrikken! Lejo vond het geweldig, de Cassowary achter hem aan en evengoed blijven filmen haha. Ik doodsbang letterlijk het busje in gevlogen!
Daintree Rainforest, hier zouden we krokodillen gaan spotten. Helaas is dit niet doorgegaan door de overstromingen. We zouden 1 nacht hier blijven, maar konden daarna niet weg omdat de brug waar we overheen moesten, overstroomd was. Gelukkig hadden we leuk gezelschap, een stel uit Nederland, en 3 andere mensen uit Zweden. Na de 2e nacht zijn we vroeg in de morgen opgestaan om te kijken of we over de brug konden. En we hadden geluk, we konden er overheen!
Cairns, dit was onze laatste stop. Hier hebben we ons avontuurtje afgesloten met snorkelen op de Great Barrier Reef. Met een cruise gingen we naar 3 hele mooie spots van het rif. Het was geweldig mooi onder water! Vele soorten vissen in verschillende kleuren zwommen er rond, en we hebben een grote schildpad van dichtbij gezien! Ontzettend mooi gekleurd koraal, ik wilde niet meer boven water! Echt een goede afsluiter wat zeker de moeite waard was!

In Cairns moesten we onze 'Hippie' camper inleveren.. En vanuit Cairns zijn we met het vliegtuig naar Melbourne gevlogen. We zijn nu weer terug bij Kim en Mark. En hier blijven we tot we naar huis gaan, 3 april. Waarschijnlijk komt de brandweer, als wij nog hier zijn, op de property van Kim en Mark een gecontroleerde bosbrand doen. Dit doen ze om in de toekomst echte bosbranden te voorkomen. Ze branden dan alles op de grond weg, en niet de bomen. Verder heb ik alweer paardgereden en mag ik Kim helpen bij het geven van paardrijlessen.

Ik heb tot nu toe echt een super tijd gehad hier in Australië, de tijd is voorbij gevlogen! Het is jammer dat het er alweer bijna op zit, maar we hebben nog een paar weekjes te gaan!

Bedankt voor alle reacties die ik van jullie heb gehad op mijn vorige verslagen! En tot over een paar weken in Limboland! See ya!

• 19 Maart 2014 - 07:50

Janine:

Heey Yvunke & Lei'ke,
    Wat een gaaf verhaal zeg! Ik had natuurlijk al van alles meegekregen over jullie avontuur, maar erg mooi om het nogmaals te lezen!!
    Hahaha.. ik zie dat moment van die Cassowary helemaal voor me!! (Ik zal eerlijk zeggen; ik zou hetzelfde doen!!:)
    Lieverds, geniet van jullie laatste weekjes in Aussi!!
    Veeel liefs en knuffels,
    Basje & Janine

• 19 Maart 2014 - 09:06

Annette:

Hey Yvon en Lejo!!
    Leuk om weer te lezen wat jullie allemaal meemaken, en met die Cassowary....ik zie t voor me, hoe jij wegvliegt, dat kan ik me voorstellen!,
    Geniet van jullie laatste weekjes, en wij zien jullie weer graag in limboland!!!
    Veel Grts van ons allen!! Xxx

• 19 Maart 2014 - 15:04

Wilma:

Hàà Yvon en Lejo,

Wat hebben jullie veel gezien en beleefd, prachtig, mooi hoe je je verhaal schrijft, ik had graag willen zien toen die grote joekel achter je stond.
    Maar ook fijn dat je weer bijna terug komt, geniet er nog van en tot gauw.

groetjes en een dikke knuffel, Wilma

• 19 Maart 2014 - 22:01

Carin:

Hoi Yvon en Lejo,

Wat een avonturen daar in het verre Australië en wat vliegt de tijd.
    Geniet nog van de laatste weekjes daar en tot gauw!

Henk, Carin, Vera, Rik en Linda

• 19 Maart 2014 - 23:18

Jan En Marjo:

Hey sjarjes doa!
    Wat een mooie verhalen van jullie belevenissen aan de andere kant van de wereld. Iets zeer moois om op terug te blijven kijken, die ervaringen neemt niemand julli af. Blijf genieten daar van de geweldige natuur, de zon, de paarden en geef Mark en Kim en de maedjes dikke hugs van ons hier xxxxxx

• 20 Maart 2014 - 07:51

Maria:

hey hallo sjatties

wat een leuke verhalen weer, en wat hebben jullie toch een fijne tijd daar, geweldig
    geniet nog van de paar weekjes die jullie nog daar zijn,
    en dan zien we jullie binnenkort weer!!!

groetjes van ons en tot gauw xxx